wtorek, 18 sierpnia 2015

kulinarnie

lubicie?  :))))




 Recepta

10 dag drożdży
1 kg mąki
2 jajka
mleko
cukier  waniliowy
cukier ok 3 łyżki

do garnuszka dajemy pół szkl. mleka (temp pokojowa), łyżkę cukru, łyżkę mąki i kruszymy drożdżarze wymieszać i odstawić do wyrośnięcia

do reszty mąki (w garnku) dodajemy 2 jajka, cukier waniliowy, troszkę cukru (ok. 3 łyżki) wlewamy rozczyn- wyrabiamy - dodajemy mleko (ok pół litra )
gdy wyrobimy ciasto przekładamy je na stolnicę, rozgniatamy i szklanką wycinamy Paruchy gdy troszkę podrosną -

-kładziemy nad parą przykrywając je po ok 6 min mamy pyszności już gotowe :)
 jemy z cukrem, jogurtem, borówkami, koktajlem, dżemem .... i czym jeszcze???

pozdrawiam i smacznego ;)


:*

26 komentarzy:

  1. Uwielbiam wszystko co z mąki;)zwlaszcza dania rosyjskie!pozdrawiam i smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubimy, lubimy. Najczęściej polewam je koktajlem jagodowym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. moje dzieciaki uwielbiają pampuchy z truskawkami!

    OdpowiedzUsuń
  4. I z sosem, z gulaszem:))tak też jemy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo zapomniałam o takim wykorzystaniu drożdży i mąki . Trza mi będzie wyciągnąć z szafki durszlak i pokrywkę. :o)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pampuszki hmmmm najlepsze z koktajlem owocowym :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Od dawna za mną chodzi takie jedzonko:)
    pycha:)
    ściskam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie robiłam takich pyszności, muszę spróbować. Pozdrawiam Was dziewczyny serdecznie. Czy Emi je czy tylko tak do zdjęcia, może już niejadka nie ma?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odpukać teraz z jedzeniem jest ok :-)))) choć nie wszystko lubi to i tak ładnie je ale dalej taka mała kruszyna :-))))
      pozdrawiamy!
      p.s. paruchy uwielbia codziennie by mogła jeść :)

      Usuń
  9. Pyszne, muszę zrobić. Moja mama wiązała na garnku specjalne płócienko i na nim kładła " parzoki". Fajnie, że Emilce smakują!

    OdpowiedzUsuń
  10. moje skarby uwielbiają :-) z jogurtem a mąż z gulaszem
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nigdy takich nie jadłam. Muszę koniecznie kiedyś wypróbować przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Od kilku miesięcy się roje, żeby Dziedzicowi zrobić :-D

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie jadłam, ale przepis ciekawy. Trzeba będzie takie zrobić :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Każdy coś ostatnio pichci, wstawia ba bloga i kusi :D Pamiętam te kluski z dzieciństwa. Przetestuję twój przepis. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z chęcią wypróbuję Twój przepis na parowańce. Pamiętam ich smak z dzieciństwa - były pyszne ze świeżym musem jagodowym lub malinowym. :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Aż mnie ślinka skapała na kolana ;-)))
    Nie pamiętam kiedy ostatni raz jadłam a... zjadłabym - oj chętnie tak ;-)))
    Uściski zasyłam...
    wiesz... stęskniłam się za Wami ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  17. No ba! Rewelacyjne - na słodko i na słono.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przegapilam takie pyszności u Ciebie!! A nigdy nawet nie robiłam,,,jak to możliwe,hihi:)

    OdpowiedzUsuń
  19. z roztopionym maslem I cynamonem ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. babcia takie robiła... uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń